Relacje z Boliwii

Po bezdrożach do Uyuni - ruszamy

Nie zobaczyć Salar de Uyuni to nie być w Boliwii, mawiają niektórzy. To największe solnisko świata tworzące jeden z najbardziej niezwykłych, wręcz kosmicznych krajobrazów naszego globu, przyciąga rocznie tysiące podróżników. Ale boliwijskie Altiplano to nie tylko Salar de Uyuni, to także niezwykle barwne górskie laguny, to buchające gejzery i dzikie wigonie na niedostępnych dla innych zwierząt terenach.
Potosi, a moze jednak Sucre

Dotarliśmy do Potosi jakoś między 1.00 a 2.00 w nocy. Ciemno, zimno i do domu daleko...a gdzieś przespać się trzeba...
Najwyższa stolica

Do La Paz docieramy ok 5:00 rano na dworzec główny. Nocny (jeszcze słońce nie wstało) przejazd przez miasto robi nieziemskie wrażenie: miliony punktów świetlnych na wszystkich wysokościach - jak mega wysoka fala oceanu.
Krotko i na temat

Oj szybkie tempo ostatnio mamy... Był zjazd rowerowy tzw. najniebezpieczniejsza droga świata, była ponad 20 godzinna podroż autobusem z La Paz do Rurrenabaque, wioski położonej ok 350 km od stolicy Boliwii, były małpki, krokodyle, tarantule i piranie na boliwijskiej pampie a na deser pływające wyspy zbudowane z trzciny na jeziorze Titicaca.
La Paz - miasto niezwykłe

La Paz – przewodniki piszą, że to najwyżej na świecie położona stolica państwa. Że główny plac leży na wysokości 3.600m npm, lotnisko 4.000m npm, a przedmieścia na ponad 4.000 m npm...
Salar de Uyuni – podróży dzień drugi

Następnego dnia ruszamy o 7.30. Droga jest bajeczna. Jedziemy po piasku, kamieniach, wodzie, po górkach i dołkach. Raz widzimy kolorowe od wulkanicznego pyłu szczyty gór, za chwilę jedziemy po bezgranicznym pustkowiu, by za moment wjechać w kanion zwietrzałych skał. Zatrzymujemy się na chwilę przy osławionej Arbol de Piedra – Skalnym drzewie, naturalnym pomniku wyrzeźbionym w skale przez wiatr.
Salar de Uyuni – docieramy na miejsce

Trzeci dzień - białe szaleństwo po boliwijsku, czyli bezkresna biel pustyni solnej. Krajobraz momentami kosmiczny. Wypłynąć na pełne morze, gdzie wodę zastępuje sól albo stanąć pośrodku idealnie płaskiej pustyni, gdzie zamiast ziarenek piasku stąpamy po kryształkach soli…Salar de Uyuni, największe solnisko świata, oszołamia oślepiającą bielą, przytłacza swym ogromem, przeraża brakiem punktów odniesienia i zdumiewa abstrakcyjnym krajobrazem.
Rowerami na Drodze Śmierci w Boliwii

Przygotowując się do podróży po Boliwii, czy już będąc w La Paz nie sposób nie usłyszeć o tzw. Drodze Śmierci. Okrzyknięta najniebezpieczniejszą drogą świata stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych atrakcji turystycznych tego kraju.