Dubaj z dzieckiem

autor: Monika

data: 2017-12-17T08:00:20.860Z

Egzotyczne wakacje z niemowlakiem - jak najbardziej!

W Dubaju byliśmy w grudniu 2017 roku. Nasza córka miała wtedy niecałe cztery miesiące i był to nasz pierwszy dalszy wyjazd z niemowlakiem.

Wybraliśmy Dubaj i uważamy, że jest to idealny kierunek na egzotyczne wakacje z małym dzieckiem, szczególnie w czasie polskiej zimy.

Planujesz wakacje z dzieckiem w Dubaju?

Chętnie coś podpowiem, poradzę - jeśli masz pytania zajrzyj do naszej grupy na Facebooku: Niemowlak w podróży - egzotyczne podróże z małym dzieckiem

Czy w Dubaju jest bezpiecznie

Dubaj i Zjednoczone Emiraty Arabskie są bardzo bezpieczne dla turystów. W Global Peace Index ZEA zajmują 45 miejsce (Polska: 32, Wielka Brytania: 57). Wysoki poziom życia, surowe prawo i rozwinięty system monitoringu sprawiają, że pospolite przestępstwa praktycznie nie dotyczą turystów.

Dubaj to jedno z tych miast, w których można włóczyć się późną nocą bez obaw o swoje zdrowie. Nikt nie pokusi się na nasz telefon czy zawartość torebki. Rozsądek oczywiście warto zachować, ale jest to miejsce o wiele bezpieczniejsze niż większość europejskich stolic.

Jest to kraj muzułmański i wielu osobom od razu nasuwa się pytanie o terroryzm. Zatem według Global Terrorism Index w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zagrożenie terroryzmem jest niższe niż w Polsce. Im wyższe miejsce w rankingu tym zagrożenie mniejsze: ZEA - 127 miejsce, Polska - 102, Wielka Brytania: 28.

Na co trzeba zaszczepić niemowlaka

O tym czy szczepić i na co, zazwyczaj sprawdzamy na stronie amerykańskiej agencji ds. chorób tropikalnych - CDC , którą bardzo polecam.

W Dubaju wystarczą szczepienia ze standardowego kalendarza szczepień, czyli odra, świnka, różyczka, błonnica, tężec, krztusiec, ospa wietrzna.

Dodatkowe zalecane szczepienia to WZW A i dur brzuszny. Chorobami tymi można zarazić się przez kontakt z zakażoną żywnością lub wodą, dlatego najlepiej nie podawać dzieciom wody z kranu i surowych, niemytych owoców czy warzyw.

W ZEA i Dubaju nie ma zagrożenia malarią, dengą ani żółtą febrą.

Samochód czy transport publiczny

Dubaj jest bardzo rozległym miastem. Bardzo. I stwierdzamy to my - mieszkający w Londynie, który do małych też nie należy. Ale do rzeczy: Dotarcie do wielu atrakcji może zająć godzinę, niezależnie czy będziemy poruszać się metrem czy samochodem.

Wynajem samochodu to naszym zdaniem najlepsze rozwiązanie, szczególnie, że w pobliżu każdej atrakcji można znaleźć darmowy parking, najczęściej w centrum handlowym.

Niestety wiele dróg poza miastem jest płatnych.

Transport publiczny, czyli metro, tramwaje i autobusy docierają w większość turystycznych miejsc a przewóz wózka jest oczywiście darmowy. Zawsze jednak trzeba potem jeszcze przejść kilka czy kilkanaście minut. No i są tu dwa problemy:

1. Słońce i upał - Kilkunastominutowy spacer w palącym słońcu nie jest problem dla zwykłych turystów, ale z niemowlakiem którego nie wolno wystawiać na słońce może być uciążliwe.
  2. Chodniki, a raczej ich brak - Chodniki, które urywają się niespodziewanie, są pochyłe albo zastawione przez samochody i rowery.

Gdzie się zatrzymać - hotele przyjazne dzieciom w Dubaju

Wybierając hotel najlepiej wcześniej zdecydować czy chcemy zwiedzać czy plażować. Dubaj jest bardzo rozległym miastem, dostanie się do wielu atrakcji może zając nawet ponad godzinę (niezależnie czy pojedziemy samochodem, taksówką czy transportem publicznym).

Wybraliśmy kilka hoteli, które naszym zdaniem są godne uwagi. Zatrzymaliśmy się w pierwszym z nich, bo akurat w tym terminie był najtańszy.

Jeśli zarezerwujesz hotel poprzez jeden z powyższych linków otrzymamy niewielką prowizję. Dla Ciebie cena nie zmieni się, nie zapłacisz więcej, bez obaw :) Blog prowadzimy hobbistycznie, ale zawsze miło mieć parę dodatkowych groszy na kolejny wyjazd. Z góry dziękujemy!

Karmienie piersią w Dubaju

Dubaj jest bardzo nowoczesnym miastem, ale trochę obawiałam się jak to będzie. Okazało się, że niepotrzebnie.

Oczywiście zawsze starałam się karmić tak, żeby ludzie dookoła nie widzieli że karmię. Długa, szeroka chusta do zakrycia jest niezbędna! Jak tylko było to możliwe szliśmy do kawiarni i siadaliśmy przy stoliku gdzieś w rogu (znalezienie kawiarni raczej nie nigdy nie było problemem). Zdarzyło mi się też karmić na przystanku czy na stacji metra w toalecie dla matki z dzieckiem. Niestety nie ma tam krzeseł, ale jest naprawdę bardzo czysto i zdecydowanie polecam jeśli nie można czekać.

Jedzenie w Dubaju - co zje małe dziecko

Często słyszę pytania czy w Dubaju mieliśmy problemy żołądkowe. Nie mieliśmy.

Rozumiem obawy - wiele osób patrzy na Dubaj przez pryzmat powszechnej opinii o innych krajach arabskich - Egipcie czy Tunezji. Tam podobno rewelacje żołądkowe to norma (nie byliśmy, także nie możemy skomentować).

Dubaj to nowoczesne, zachodnie miasto. Są tam przeróżne restauracje: lokalne, międzynarodowe, sieciówkowe, rodzinne. Nie można tego porównać do jedzenia tzw. street food'ów w Azji. Szansa na problemy żoładkowe jest taka sama jak przy wyjeździe do Londynu, Barcelony czy Pragi.

Jak zwiedzać Dubaj z niemowlakiem w wózku

Zajrzyj do naszego artykułu o Atrakcjach Dubaju żeby przeczytać więcej na ten temat.

Dubaj jest niezwykle przyjazny rodzinom z dziećmi. Zdecydowana większość atrakcji jest dostępna dla rodzin z wózkami. Wszędzie są windy lub podjazdy.

Gdzie pospacerować z wózkiem gdy niemowlak śpi:

• Dubai Marina - Momentami trudno o cień, ale jest spokojnie i przede wszystkim dłuuugo po płaskim - raj jeśli musisz spacerować z dzieckiem w wózku (wiadomo, jak przestaniesz to się obudzi...)
  • Dubai Creek i The Gold Souk
  • Dubai Canal Boardwalk
  • Centra handlowe: The Dubai Mall i The Mall of the Emirates - ogromne centra handlowe, idealne gdy potrzebujemy się schłodzić i skryć przed słońcem. Polecamy piętra z eksluzywnymi markami - są mniej zatłoczone i jest tam o wiele ciszej.

Atrakcje w Dubaju dla starszych dzieci

Dubaj wydaje się rajem dla dzieci. Na każdym kroku napotykaliśmy atrakcje, które na pewno spodobałyby się naszej Nelli, ale dopiero za kilka lat. Podajemy zatem kilka miejsc, o których wiemy, że istnieją, ale których oczywiście nie mieliśmy okazji sprawdzić.

Mam nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny.

Jeśli jednak czegoś brakuje - daj proszę znać w komentarzu.

Chcę żeby ten artykuł był naprawdę wartościowy i przydatny - no i Twoja opinia jest tu kluczowa!